19 Ağustos 2015 Çarşamba

Kadıncık Vadisi Kampı

Merhaba arkadaşlar.

15-16.18.2015 tarihlerinde Mersin'in Çamlıyayla ilçesi sınırlarında yer alan Kadıncık Vadisinde kamp yapma şansı bulduk. Gözlemlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Kampımızı kurduğumuz yer Çamlıyayla ilçe merkezine araçla yaklaşık 1 saat uzaklıkta. Fakılar Köyü civarındaki Papazın Bahçesi diye bilinen yerin ilerisinde.

Papazın Bahçesi

Tanzıt mevki yol ayrımına dönmeden ilerledik. Gittiğimiz bölge koruma alanı olduğu için gerekli izinler önceden alınmıştı. Girdiğimiz yol ayrımı kilitli bir kapıyla kapalıydı. Kapı, geçişimizden sonra tekrar kilitlendi. Yaban hayatı sahası olduğu için izinsiz girişler yasaktı.

15.08.2015 günü saat 11.00 civarı kamp alanımıza ulaştık. İlk işimiz çadırlarımızı kurmak oldu.

Çadırımız için su kenarında bir düzlük belirleyip kurma işlemini tamamladık. Çantalarımızı çadırımıza bıraktık. Üstümüzü değiştirip ilk günkü planımız olan akıntının tersi yönünde su yürüyüşü yapmak üzere yola koyulduk.

Yer yer derinliği göğüs hizasına gelen buz gibi suda akıntıya karşı yürümek hiç de kolay olmadı. Kimi zaman şiddetlenen akıntı bizi geriye doğru sürüklemeye çalışsa da pes etmedik.

Gördüğümüz bazı yerler bizi lise yıllarımıza götürdü, coğrafya bilgilerimizi tazeledik.

Dev Kazanı

Tertemiz suyun keyfini doyasıya çıkardık.

İlk günü aynı yoldan bu sefer yağmur eşliğinde kamp alanımıza dönerek tamamladık. Dönüş yolunu yağan yağmur dolayısıyla fotoğraflayamadık.

Ertesi gün erkenden kalkıp kahvaltıdan önce doğanın kucağında hamak keyfi yaptık.

Kahvaltının üstüne doğadan topladığımız kekik çayını içip çadırlarımızı topladık.

İkinci günün planı ilk günün aksine suyun içinden değil keçi yollarından, çalıların arasından bir yürüyüş yapmaktı. Kimi zaman tehlikeli yerlerden de geçsek kazasız belasız bir doğa yürüyüşü oldu. Papazın Bahçesi'ne doğru istikamette ağaçların arasından yaptığımız bu yürüyüşü Anaardıç Tabiat Parkı'ndan Papazın Bahçesi'ne giden yolun ortasındaki çeşmede mola vererek tamamladık.

Burada biraz konu dışına çıkarak 18.07.2015 tarihinde gittiğim Anaardıç'tan da kısaca bahsedeyim.

Anaardıç Tabiat Parkı da Çamlıyayla sınırları içerisinde Toros dağlarının eteklerinde yer almaktadır. 1113 yaşında bu koca ağaç kim bilir şimdiye kadar neler görmüş nelere şahit olmuştur?

Anaardıç

Konumuza tekrar dönelim. Yol üzerindeki çeşmeden sularımızı doldurup yolumuza devam ettik. Zorlu parkurda yer yer ilginç ağaçlara şahit olduk.

Toprak kayması sonucu kökleri dışarıda kalan bir ağaç

Gövdesinin çoğu kurumuş olmasına rağmen fotoğrafta görünmeyen yemyeşil dallarıyla yaşamaya devam eden bir ağaç

Doğayla iç içe keyifli bir yürüyüş oldu.

Bu güzel yürüyüşü ağaç köprüden geçerek tamamladık.

Ağaç Köprü

Son olarak seyir alanında çaylarımızı yudumladık ve yağmur eşliğinde Çamlıyayla'ya geri döndük.

Bu güzel kamp için emeği geçen herkese teşekkür ederim. Bizden bu güzelliklerini esirgemeyen doğayı da unutmamak lazım.

***Fotoğrafları büyütmek için üstüne tıklamanız yeterli.***