20 Ocak 2016 Çarşamba

La Fontaine Masalları (Orhan Veli Kanık Çevirisi) (e-kitap)




Merhaba arkadaşlar, bugün sizlerle taradığım ikinci kitabı paylaşacağım. Birincisi İmla Kuralları ve Noktalama İşaretleri adlı 1948 baskı bir kitaptı. Bugün paylaşacağım La Fontaine Masalları adlı kitap ise 1970 baskı. Ancak benim için bu kitabı özel kılan çevirisini Orhan Veli Kanık'ın yapması. Birden çok çevireni olan eserlerde en iyi çevireni arayıp bulmaya çalışırım. Küçük Prens'in Cemal Süreya ve Tomris Uyar çevirisini bulana kadar okumamıştım mesela. Sonradan Can Yayınları yeni baskı yayınladı da bu dertten kurtulmuştum.

Açıkçası bu kitap elime geçene kadar Orhan Veli'nin böyle bir çevirisi olduğundan haberim bile yoktu. O yüzden hemen tarayıp paylaşmak istedim. Belki başka bilmeyenler de vardır diye. Bilip de ellerinde bu kitaptan olmayanlar da bu sayede faydalanmış olur diye düşünüyorum.

Ben kitabın sayfalarını resim olarak kaydedip derslerde kullanmayı düşünüyorum. Aynı şekilde faydalanmak isteyenler için masalların son cümlelerini silmelerini öneririm.

Taradığım ilk kitap acemiceydi. Bu seferki taramanın daha kaliteli olduğunu belirtmeliyim. Umarım beğenirsiniz. İyi okumalar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder