23 Şubat 2016 Salı

Okulumuz Kütüphanesi ve Kitaplarla İlgili Güzel Sözler

Öğrencilerimle okulumuzun kütüphanesinde video çalışması yaptık. Aslında bu videoyu çekeli bir ay kadar olmasına rağmen yeni paylaşma fırsatı buldum. Kütüphane Haftası yaklaşırken önden paylaşayım dedim.

Kütüphanemizde geçen sene 850 civarı kitap yer almaktaydı. Bu sene idaremiz, yeni dolapları kütüphanemize kazandırdı. Ben ve okulumuzdan birkaç öğretmen arkadaşın katkısıyla yarısı boş olan rafları doldurmaya gayret ettik. Şu an kayıtlı 1976 kitap yer almakta. Bize bu süreçte destek olan, kitap gönderen tüm kurum ve kişilere teşekkür ederiz. Hedefimiz sene sonuna kadar 2500 kitaba ulaşmak.

Ayrıca geçen senelerde kitap alış-verişi deftere yazılarak yapılıyordu. Bu sene bilgisayarlı sisteme geçerek alış-veriş işlemini elektronik ortama taşıdık. Tüm kitapları barkodlayarak bilgisayara kaydettik. Barkod okuyucu alarak kitapları kütüphane programı üzerinden alıp vermeye başladık. Bu sistem için daha önceden paylaştığım kütüphane programını kullandık. Programı, kullanımını ayrıntılı olarak anlattığım aşağıdaki bağlantıdan indirebilirsiniz.

KÜTÜPHANE PROGRAMI

Yaptığımız video çalışmasına gelecek olursak, öğrencilerimin söylediği sözleri videonun altında paylaşıyorum. Bence en çok dikkat edilmesi gereken kısmı en sonda. Hepinize iyi seyirler dilerim.




*Kitapların amacı insanlara dürüst, eğitimli ve çalışkan olmayı öğretmektir.
*Elimde olsaydı her karış toprağa buğday eker gibi kitap ekerdim.
*Ümitle açılıp kazançla kapanan bir kitap iyi bir kitaptır.
*Bilimde en yeni, edebiyatta en eski kitapları oku.
*Seçiş hürriyetimizin sınırsız olduğu tek dünya kitaplar dünyasıdır.
*Önce iyi kitaplar okuyun. Yoksa onları elinize almak için hiçbir istek duymazsınız.
*Allah'ım bana kitap dolu bir ev ile çiçek dolu bir bahçe ver.
*Bazı kitaplar tadılmak, bazıları yutulmak, bazıları ise sindirilmek içindir.
*Tek dostum kitaplarım, tek düşmanım cahil dostlarımdır.
*Bir kitap içimizdeki donmuş değerleri parçalayacak bir balta olmalıdır.
*Güneş, Dünya için ne anlama geliyorsa kitap da benim için aynı anlama gelir.
*İnsanlık yalanı ve adaletsizliği kılıçla değil kitapla yenecektir.
*Bir insanın değeri okuduğu kitapların değeriyle ölçülür.
*Bir okul için her şeyi yaptığınızı düşünebilirsiniz eğer okulunuzun kütüphanesi yoksa hiçbir şey yapmış sayılmazsınız.

Umarım beğenmişsinizdir...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder